Klasa decyduje o podstawowych umiejętnościach i roli twojego bohatera w grze AION. Na początek masz do wyboru cztery klasy: Wojownika, Zwiadowcę, Magika albo Kapłana. Gdy dojdziesz do poziomu 10, musisz zdecydować się na jedną z dwóch specjalizacji:
Gladiator podąża za Gwiazdą Miecza. Doskonale spisuje się jako żołnierz na pierwszym froncie, ponieważ jego siła i precyzja dają mu przewagę w walce wręcz. Jego siła tkwi w mistrzowskim posługiwaniu się wieloma rodzajami broni oraz uczeniu się różnorodnych technik walki.
Ważne cechy: siła, zdrowie, zwinność
Templariusz stanowi tarczę ochronną podczas bitwy. Z reguły stoi na froncie ataku i tam właśnie używa swoich wysoko rozwiniętych umiejętności: obrony, uzdrawiania oraz zadawania silnych ciosów. Stosuje w tym celu śpiew i formuły przywołania, jak również miecz, buzdygan i tarczę.
Ważne cechy: siła, zdrowie, precyzja
Łowca to precyzyjne oko w bitwie. Jest wybitnym łucznikiem, którego strzały stanowią śmiertelne zagrożenie. Na polu bitwy działa szybko i łatwo się dostosowuje. Jego umiejętność zastawiania pułapek jest ważna pod względem taktycznym, a podczas walki wręcz sprawnie posługuje się sztyletem oraz mieczem.
Ważne cechy: zwinność, zdrowie, precyzja
Asasyn podąża za Gwiazdą Śmierci. Jest mistrzem kamuflażu i zaskoczenia: wybiera swój cel i dokładnie poznaje jego słabe punkty, aby potem zaatakować szybko i brutalnie. Posługuje się zatrutymi ostrzami, łukami oraz mieczami.
Ważne cechy: zwinność, precyzja, siła
Zaklinacz panuje nad siłą żywiołów. Nieważne, czy to woda, ogień, ziemia czy wiatr – potrafi przywoływać potężne duchy i z ich pomocą śmiertelnie atakować. Swoją magiczną mocą osłabia przeciwników i napełnia ich grozą, a jego umiejętności mogą przesądzić o przebiegu każdej bitwy.
Czarodziej podąża za Gwiazdą Magii. W głębi serca jest uczonym, który ze swej władzy nad duchami czyni śmiertelną broń: oprócz czterech żywiołów jego najsilniejszym sojusznikiem jest Eter, dzięki któremu jest w stanie decydować o przebiegu całych bitew.
Ważne cechy: wiedza, zdrowie, wola
Kleryk podąża za Gwiazdą Uzdrowienia. Używa mocy magii, aby wzmacniać i chronić swoich sojuszników. Ponadto leczy rany i potrafi wskrzeszać swoich towarzyszy po porażce. Jeśli wymaga tego sytuacja, sam włącza się do walki, posługując się buzdyganem i tarczą.
Ważne cechy: wola, wiedza, zdrowie
Kantor jest mistrzem siły umysłowej. Poddaje ciało i duszę surowemu kształceniu, aby wspomagać swoich sojuszników siłą wiary. Za pomocą magicznych umiejętności, mantr oraz swojego kostura potrafi nie tylko uzdrawiać, ale także zwiększać morale i dyscyplinę swoich sojuszników.
Artyści wykorzystują swoje PM do ataków, klątw lub zaklęć uzdrawiających.
Posiadają co prawda niewiele PŻ lecz w grupie odgrywają bezcenną rolę. Po wzniesieniu do stanu Daeva Artyści zostają Bardami, którzy, uzbrojeni w różnego rodzaju instrumenty strunowe, potrafią zaklinać swych wrogów i sojuszników.
Ważne cechy: wiedza, zdrowie, wola
INŻYNIER
Inżynierowie są specami od magicznych machin, które dla przeciętnych zjadaczy chleba w Atreii są czarną magi
ą. Dzięki swym niebywałym zdolnościom manualnym oraz wybitnej inteligencji w mig pojmują każdą nową technikę. Po wzniesieniu do stanu Daeva Inżynierowie zostają Strzelcami, którzy z dystansu zasypują swych wrogów gradem eterowych kul armatnich i pocisków z szybkostrzelnych rewolwerów.
Ważne cechy: zwinność, zdrowie, precyzja
Inżynierowie są mistrzami techniki dysponującymi wysokim stopniem inteligencji oraz odpowiednim wyczuciem w obchodzeniu się z maszynami. Po zdobyciu statusu Daeva Inżynierowie wybierają spośród dwóch specjalizacji: Strzelec lub EterTech.
Bronią EterTecha jest Klucz Eterowy, którym nie tylko wymierza solidne ciosy lecz także przywołuje swojego mecha. Tym oto arcydziełem techniki ściąga wszystkie ataki na siebie, chroniąc w ten sposób swoich towarzyszy.
Ważne cechy: wiedza, wola